pots col·laborar en millorar aquest article des d’aquí:
http://titanpad.com/Ip3bTNBBN6
Que PASSARÀ? Per què m’afecta?
1 – Volen “adaptar” la convocatòria de Setembre en la segona quinzena de Juliol.
Resposta típica: “A mi em va millor, perquè m’afavoreix en l’avaluació contínua”.
Va millor si l’assignatura de la què t’avalues és al mateix tercer trimestre, o té continguts d’un trimestre. Però i si les assignatures que s’han d’avaluar són tots els continguts de 2 trimestres? Només tindràs 3 setmanes per estudiar! En perds 4! (l’agost).
A més a més, com és una “adaptació” vol dir que la decisió de què hi hagi o no recuperació al Juliol és del coordinador de l’assignatura.
2 – En lloc de 2 convocatòries per any (Juny i Setembre) passa a ser 1.
Resposta típica: “Millor, perquè així faig menys gasto de convocatòries i puc estar més anys cursant l’assignatura”
?? I has pensat en les pujades de preu que patiràs amb les condicions actuals?
1er intent: 20% ( + 540€ que l’any passat [2] )
2n intent: 35 %
3er intent: 70%
4rt intent: 95%
[font: 1] – El percentatge és la proporció que pagues (no becada) respecte el valor total del crèdit.
Potser hauries de pensar en acabar la carrera quan abans millor per tal de que no t’agafin més retallades. En aquest sentit, informa’t sobre quina direcció està portant a terme la nostra universitat.
En conclusió al punt 2, gràcies al marc d’avaluació actual tens 2 convocatòries per curs (Juny i Setembre). Pretenen per tant eliminar 1 de les oportunitats mentre continua la pujada de la matrícula.
Referències:
[1] La Vanguardia. Aumentos brutales de tasas
[2] La Vanguardia. Los alumnos pagarán el 25% de sus carreras
Nota: S’ha de dir que en el cost total d’una carrera no només va la despesa en concepte de classes i gastos amb l’alumne, sinó de tota la institució universitària.
A més a més…
- Article d’Estudiants Sense Futur sobre Setembre
signa l’actuable aquí(enllaç desfasat)has calculat ja el preu de la teva matrícula l’any vinent?(enllaç desfasat)- UPF.Ràdio – Reportatge XVIII. Enllaç | MP3
- Xerrada sobre el Nou Marc d’Avaluació a la Plaça Gutenberg. MP3 | OGG
(enllaç desfasat)